14 sierpnia 2013

Nauka sztuczki ,,Pokaż ogon''

Właśnie uczymy się z Bobbym nowej sztuczki ,,Pokaż ogon''.
Przykleiłam kartkę do nasady ogona. Bobby nie zwracał na nią uwagi :( Widocznie była zbyt lekka.
Dlatego wpadłam na pomysł, że przyczepie mu spinkę do włosów. Tak samo było z wstydź się. Także nie reagował na kartkę na głowie, dopiero spinka zaczęła mu przeszkadzać :) No wiec, ważne żeby nie przeoczyć tego pierwszego zainteresowania sie tą karteczką/spinką. Od razu klikam gdy się odwraca. Chcę żeby on robił tą sztuczkę z pozycji stojącej, dlatego rzucam mu smakołyk. Wtedy jest większe prawdopodobieństwo, że zrobi ją z tej pozycji. Potem chciałam aby dotykał ją noskiem, więc klikałam tylko te zachowania. Po 6 kliknięciach zdjęłam spinkę. Podczas tych ćwiczeń zwracałam  uwagę w którą stronę on się odwraca częściej. Później ignorowałam to kiedy odwracał się w złą stronę a nagradzałam gdy robił to prawidłowo i zachęcałam go aby pokazywał ogon z pozycji stojącej. Teraz już tylko pozostało nam ćwiczyć tą sztuczkę w różnych miejscach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz